Przymus to doprowadzenie przez rozgrywającego do sytuacji, w której jeden z obrońców, posiadający zatrzymania w co najmniej dwóch kolorach, jest zmuszony do pozbycia się jednego z nich, a rozgrywający może wykorzystać wyrobioną w ten sposób lewę (lewe).
Oto warunki, jakie muszą być spełnione, aby można było doprowadzić do przymusu:
- Rozgrywający musi posiadać w przynajmniej dwóch kolorach karty, które będą wyrobione po pozbyciu się przez obrońców zatrzymań.
Karty te nazywamy groźbami.
2. Jeden z obrońców musi posiadać zatrzymania w przynajmniej dwóch kolorach, w których rozgrywający ma groźby.
3. Przynajmniej jedna z gróźb jest położona za zatrzymaniem, tzn. posiadający zatrzymanie dokonuje zrzutki przed ręką, w której jest groźba.
4. Rozgrywający musi posiadać komunikację, umożliwiającą zgranie lewy po wyrobieniu groźby
5. Rozgrywającemu brakuje tylko jednej lewy, tzn. ma o jedną pewną lewę mniej, niż kart w ręce. Jeżeli warunek ten nie jest spełniony, należy
przeprowadzić redukcję lew, tzn. oddać obrońcom tyle lew, aby warunek powyższy był spełniony. Warunek ten nie musi być spełniony w przypadku przymusu kaskadowego lub bezredukcyjnego.
Przymus prosty
S rozgrywa 6BA po ataku K♦.
Z licytacji wiadomo, że W ma układ 5-5 w kolorach młodszych. Rozgrywający ma 11 lew
z góry, a dwunastą może przynieść tylko przymus.
W celu jego wyegzekwowania należy przepuścić pierwsze karo. E kontynuuje D♦. Bierzemy Asem i teraz ciągniemy swoje lewy w kolorach starszych. Przy siódmej lewie (W♥) W znajduje się w przymusie! Nam wypromuje się 3 karo lub 5 trefl.